Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

22.5.13

Pastori Loush: Kristityt ja seksuaalinen puhe


Käänsin tämän tuoreeltaan, koska se sopii niin hyvin myös minuun. Annan mielelläni muiden puhua myös minun puolestani, siksi julkaisen lähinnä käännöksiä. - Marko

Vuodatukseni Pyhästä ja maallisesta, ja noista niin kutsutuista "uskonnollisista" ihmisistä, joilla on ongelmia molempien ja sen tunnustamisessa, että uskovalla voi olla molemmat aspektit itsessään...

Nähtävästi hämmennän joitain ihmisiä, koska olen kristitty pappi joka postaa alastonkuvia ja uskaltaa puhua seksuaalisuuden jokaisesta aspektista. Joten antakaahan kun selvennän itseäni niille jotka näyttävät olevan sen tarpeessa. Olen kristitty ja pappi, joka uskoo että seksin pitäisi olla pyhää ja kaunista. Taitelijat, luovat ajattelijat ja henkiset ihmiset ovat kauan juhlistaneet alastomuutta. Seksuaalisuus ja ihmismuoto ovat asioita, jotka Jumala loi ja luo, ja ne ovat hyviä ja ne tulisi sellaisena nähdä ja  käsitellä. Miksi meidän ei sallita juhlistaa seksiä ja ihmismuotoa? 
Jos uskomme, että meidät on luotu Jumalan kuviksi, varmasti siihen sisältyy ainakin hiukan fyysisyyttämme ja fyysistä todellisuuttamme? Ruumiimme ovat temppeleitä. Onko meidän vain tarkoitus olla välittämättä seksuaalisuudestamme ja teeskennellä ettei sitä ole? Onko meidän tarkoitus hävetä sitä jonka Jumala juurrutti meihin? Minun vastaukseni tähän on painokas "FUCK NO"! [En käännä sanontaa, koska se muuttuisi liikaa suomenkielellä - esim. "ei vitussa!"; yleisestä "nussimisesta" naisen sukupuolielimeksi - ja jokainen kuitenkin ymmärtää mitä se tarkoittaa... - suom.huom.] Onko se tarpeeksi selvää ihmisille joita hämmennän? Fuck Fuck Fuckity Fuck... Aivan oikein... minä kristitty pappi sanoin Fuck ja puhun avoimesti seksistä, kirjoitan siitä, ja näytän seksuaalisesti kursailemattomia kuvia HENKILÖKOHTAISESSA AIKUISBLOGISSANI! Ainoa henkilö joka kääntää tietyt sanat rumaksi kieleksi jolta täytyy sulkea silmänsä ja vältellä; ainoa henkilö joka kääntää sanan tai kenenkään seksuaalisuuden ja ihmismuodon joksikin likaiseksi, vääräksi, pahaksi tai häpeälliseksi, on TYPERYS! 
Kasvakaa aikusiksi te kaikki siellä, joita niin loukkaavat sanat, joita idiootit nykyaikana pitävät "kirosanoina". Kasvakaa aikuisiksi ja hankkikaa elämä ja omatunto, kaikki te ihmiset jotka käännätte seksin joksikin rumaksi, tai ajattelette tai sanotte että ihmismuoto on jotain jota pitäisi hävetä. Keitä te olette kutsumaan Jumalan luomuksia vääräksi, pahaksi, rumaksi, häpeälliseksi, tai miksikään negatiiviseksi? Hävetkää että ajattelette sillä tavoin, se on silkkaa ylimielisyyttä. 

Ja nyt kaikki te ihmiset jotka olette kuten minä, ettekä pelkää vaatia sekä henkistä puoltanne, että hyvin maallista, inhimillistä fyysistä maista puoltanne... teille minä sanon, OLKAA VAHVOJA; älkää koskaan antako kenenkään puhua teitä pelkoon tai häpeään; älkää koskaan antako kenenkään tehdä teitä vähemmäksi tai puhua teistä muuten kuin rohkeana ja aitona! Älkää koskaan pelätkö olla kaikkea mitä olette, ja kaikki se tarkoittaa olla kokonainen ihminen! Pyhä ja maallinen, henkinen ja silti maailman kansalainen. Niin kauan kuin tiedät olevasi sovussa Jumalan kanssa ja teet parhaasi seurataksesi Hänen teitään kuten Hän on sinulle opettanut... silloin se riittää, elä vain ilossa, rakkaudessa ja rauhassa. Älä anna kenenkään ryöstää sinulta rauhaasi... ikinä! Jos Jumala haluaa tuomita sinut koska olet tehnyt jotain väärää Hänen silmissään, Hän ei tarvitse apua tuomitakseen sinut; henkesi tuomitaan, jos vain pyydät opastusta! Joten mene ja elä, ja ole niin hyvä kuin voit olla ja tee niin paljon hyvää kuin voit tehdä! Elä todeksi rakkautta jokapäiväisessä elämässäsi. Muista kohdella muita kuten haluaisit tulla kohdelluksi, äläkä tuomitse tai sinut tuomitaan. Muista että niitämme sitä mitä kylvämme... joten kylvä hyvää ja oikeita tapoja ja tekoja maailmaan. Ole valo pimeydessä; pieni peili ja valo, joka heijastaa Suurempaa Jumalallista Valoa ja loista valoa KAIKKIIN ja jokaiseen pimeään paikkaan, äläkä jätä pimeälle pakopaikkaa. Anna tuon valon loistaa!!! JA OLE KERTAKAIKKIAAN LOISTAVA JA.... USKOMATON! Ja se oli vuodatukseni tälle päivälle! 

Pastori Loush kertoo olevansa vihitty pappi, shamaani, Reiki Master ja opettaja, aromaterapeutti, hierontaterapeutti, kouluttautumassa yrttilääkitsijäksi ja kristalliparantajaksi, ja pyrkivänsä  myös kirjailijaksi. Hän kertoo edustavansa kelttiläistä kristillistä mystiikkaa, joka perustuu alkuperäiseen varhaiseen kristillisyyteen ja tiettyihin kelttiläisiin filosofioihin, näkökulmiin, ja tiettyihin druidilaisiin elementteihin. Hän on myös homo.
Olen täysin tietoinen siitä, että tuon luettelon perusteella moni ajattelee: "Jaa, kristitty?" Mutta omapa on mielenne ahtaus.
Ja lopuksi... OH YEAH! (Olen sen verran hienotunteinen, etten näytä kikkeleitä - tässä blogissa; jos tämäkin ahdistaa tai kiusaa, niin kuulut niihin ihmisiin joihin yllä on viitattu.)




Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19