Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

19.4.05

ASKEL 3: TUTKI USKOASI

Et voi voittaa tätä taistelua hyväksikäyttävää uskontoa vastaan itseksesi. Jeesus kohtasi ahdistavan uskonnon ja sai siitä voiton kaikkien ihmisten puolesta.

Tarkastele pelottomasti ja objektiivisesti uskoasi. Onko se todella sinun? Uskonto on saattanut käyttää sinua hyväkseen ja ahdistaa sinua niin, että sinulla on enemmän epäilyä kuin uskoa. Kuinka voit uudelleen saavuttaa hengellisen elämäsi ja terveytesi? Kuinka Jeesus voi auttaa? Jeesus sanoi, "Seuraa minua" (Mark.8:34). Mitä "seuraa Jeesusta" merkitsee sinulle?
Jokaikinen kokee Jeesus Kristuksen omalla tavallaan. Kahdella ihmisellä ei ole täsmälleen samaa kokemusta Jeesuksesta, koska kaksi ihmistä eivät ole täsmälleen toistensa kaltaisia. Uskonnollisten johtajien yritykset odottaa ja vaatia yhdenmukaisuutta standardimaiseen "kokemukseen Kristuksesta" kaikille, ovat epätervettä ja yleensä johtavat pinnalliseen ja tekopyhään tilapäiseen uskonnolliseen "ratkaisuun".
Tutki kokemuksia Jeesuksesta, jotka ovat tallennetut evankeliumeihin ja apostolien tekoihin, ja tulet huomaamaan, ettei ole kahta samanlaista kokemusta. Ainoastaan Paavali kohtasi Kristuksen tiellä Damaskokseen. Sinun kokemuksesi Jumalasta Kristuksessa sopii sinulle, aivan kuten raamatulliset kokemukset aina sopivat jokaisen yksilön persoonallisuuteen ja tilanteeseen. Nauti omana itsenäsi olemisesta. Anna Jeesuksen olla sinulle mikä todella sopii sinulle. Sinulla on lupaus Pyhän Hengen avusta opastamaan löytämään ja kokemaan Jeesuksen itsellesi tavoin, jotka parhaiten sopivat sinulle.
Seuraava materiaali on todettu hyödylliseksi monille ihmisille, joilla on evankelinen tausta.
SINÄ SISÄLLYT JUMALAN RAKKAUTEEN
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma Hänen kauttansa pelastuisi." -Joh.3:16-17
VAPAUS NYT!
Jeesus sanoi, "Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus, mutta olkaa turvallisella mielellä; minä olen voittanut maailman."-Joh.16:33
Eläminen on ahdistuksessa olemista ja että on ongelmia. Jeesuksen avuntarjous on tarjolla lesboille, homoille, biseksuaaleille, transsukupuolisille!
Raamattu ei koskaan puhu sukupuolisesta suuntautumisesta. Kuusi Raamatun jaetta, joita käytetään tuomitsemaan ja torjumaan meitä, ovat väännetty irti yhteydestään, vääristetty ja virheellisesti käännetty loukkaamaan ihmisiä, joita Raamatussa ei tarkoiteta!
"Homoseksuaalille" ei ole olemassa sanaa Raamatun alkuperäisissä kielissä. Raamatussa ei ole viittausta sukupuoliseen suuntautumiseen!
Tietämättömien uskonnollisten terroristien armeija on repinyt pelkoa ja vihaa Raamatusta käytettäväksi meitä vastaan, yrittäen ottaa panttivangiksi hengellisyytemme ja seksuaalisuutemme. Jeesus kohtasi samankaltaista Raamatun väärinkäyttöä ja uskonnollista painostusta.
Jeesus tuli vapauttamaan ihmiset hyväksikäyttävästä, sairaasta uskonnosta. Jeesus tuli antamaan meille Jumalan rajoittamattoman rakkauden, ja kutsumaan meidät elämään "totuudessa, joka vapauttaa meidät". -Joh.8:32, 15:11
JUMALA RAKASTAA SINUA JA HYVÄKSYY SINUT! JUMALA HALUAA SINUN RAKASTAVAN JA HYVÄKSYVÄN ITSEISI JA MUUT!
Et voi "rakastaa lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", ennen kuin rakastat itseäsi! Muista että SINÄ olet itsesi lähin lähimmäinen. Sana "lähimmäinen" Raamatussa merkitsee "se, joka on lähellä."
JUMALA RAKASTAA SINUA JUURI SELLAISENA KUIN OLET!
Missään Raamatussa ei sanota, että voit tai sinun pitäisi ansaita Jumalan rakkaus. Jumalan rakkaus on vapaa lahja, jota kukaan ei ikinä voi ottaa sinulta pois!
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." -Room.5:8
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." -Ef.2:8-9
VAPAUTTAVA LUPAUS
"Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevät teidät vapaiksi!" -Joh.8:32
VAPAUTUS SAIRAASTA JA HYVÄKSIKÄYTTÄVÄSTÄ USKONNOSTA
Jeesus sanoi, "Minä olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. MINÄ OLEN TULLUT, ETTÄ HEILLÄ OLISI ELÄMÄ JA OLISI YLTÄKYLLÄISYYS!"
-Joh.10:7-10
Jeesus sanoi, että hyväksikäyttävät ja tuhoavat uskonnolliset johtajat ovat varkaita, jotka tulevat ainoastaan varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Tuo on hyvin voimakas tuomio häneltä, joka oli kärsivällinen, ystävällinen, lempeä ja myötätuntoinen sairaita, hyljeksittyjä ja torjuttuja ihmisiä kohtaan.
Tämä täydellinen kontrasti Jeesuksen ja sairaan uskonnon välillä korostuu läpi neljän evankeliumin. Sinä myös olet saattanut kärsiä ahdistavasta ja hyväksikäyttävästä uskonnosta.
Älä anna sairaan uskonnon pidättää sinua Jumalan luota!
JUMALAN LAHJA SINULLE
Jumalan rakkaus ja hyväksyntä ovat tarjolla sinulle. Jumalan rakkaus on kaiken sisältävää ja varauksetonta. Jumalan rakkaus sisällyttää SINUT.
Jokainen tarvitsee ja voi nauttia Jumalan "armosta". Sana "armo" merkitsee "ansaitsematonta lahjaa". Kukaan ei voi ansaita Jumalan rakkautta, sillä Jumalan rakkaus on jo vapaasti annettu kaikille ihmisille!
Jumala haluaa vapauttaa sinut "synnin" rajoituksista ja tuskasta. Sana "synti" Raamatussa merkitsee "ampua ohi maalin". Synti on epäonnistumista osua Jumalan hyvän tarkoituksen maaliin, jotta elämäsi saavuttaisi suurimman mahdollisen potentiaalin iloon ja täyttymykseen.
Jeesus määritteli "synnin" epäonnistumisena rakastamaan. Jeesus antoi uuden käskyn opetuslapsille "rakastaa toisiaan niin kuin minä olen teitä rakastanut" ja lisäsi, "siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni (seuraajikseni), jos teillä on keskinäinen rakkaus."
-Joh.13:34-35
KOSKA JUMALA HYVÄKSYY SINUT, SINÄ VOIT HYVÄKSYÄ ITSESI JA MUUT!
"Hoivatkaa sen tähden toinen toistanne, niin kuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi." -Room.15:7
JUMALA HYVÄKSYY SINUT... MUTTA OLETKO SINÄ HYVÄKSYNYT JUMALAN?
"Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen (vapautuksen) päivä!" -2 Kor.6:2
VOIT KUTSUA JEESUKSEN ELÄMÄÄSI NYT
"Sillä jo sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut (sinut vapautetaan). Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu (vapautuu)!" -Room.10:9 & 13
KRISTITYKSI TULEMINEN ON ERITTÄIN YKSINKERTAISTA
Ainoa kutsu, jonka Jeesus esitti ihmisille, oli "SEURAA MINUA".
Kun kutsut Jeesuksen elämääsi, vastaanotat Jumalan avun kaikkiin muihin päätöksiisi. Sinulla on Hengen "auttaja", jonka Jeesus lupasi kaikille, jotka seuraavat häntä.
Jeesus kulki ympäriinsä vapauttaen ihmiset hyväksikäyttävästä ja ahdistavasta uskonnosta. Kristityksi tuleminen ei merkitse uskonnolliseksi tulemista! Se merkitsee, että annat Jumalan tehdä sinulle, mitä Jumala jo haluaa tehdä sinulle, mutta ei voi tehdä ilman lupaasi!
Päästä irti ja avaa mielesi ja sydämesi Jumalan rakkaudelle!
TEE SE NYT!
Jeesuksen kutsuminen elämääsi on tärkein päätös, jonka ikinä teet! Se on uskon teko, joka kääntää elämäsi positiiviseen ja terveeseen uuteen suuntaan.
Rukoile tämä rukous tai käytä muita sanoja, jotka ovat mukavampia sinulle.
RAKAS JUMALA,
MYÖNNÄN SINULLE, ETTÄ TARVITSEN RAKKAUTTASI JA ANTEEKSIANTOASI.
KÄÄNNYN NYT PUOLEESI JA HYVÄKSYN RAKKAUTESI MINUA KOHTAAN.
KUTSUN JEESUKSEN TULEMAAN ELÄMÄÄNI, OLEMAAN VAPAHTAJANI JA OPPAANI.
NÄYTÄ MINULLE KUINKA ELÄÄ ELÄMÄÄNI TAHTOSI MUKAAN JA RAKASTAA ITSEÄNI JA MUITA.
KIITOS SIITÄ, ETTÄ VAPAUTAT MINUT HYVÄKSYMÄÄN ITSENI JA NAUTTIMAAN MINUNA OLEMISESTA!
-JEESUKSEN NIMEEN, AMEN.
MITÄ SEURAAVAKSI?
KERRO jollekulle, mitä olet kokenut. Kerro henkilölle, joka on tärkein sinulle. Kerro ystävillesi.
KIRJOITA kokemuksestasi Jeesuksen kutsumisesta elämääsi ja ole kykenevä jakamaan se toisten ihmisten kanssa.
RUKOILE ja pyydä Jumalan apua astuaksesi täysin uuteen Jeesuksen seuraamisen elämääsi.
LUE ja tutki Jeesuksen elämää ja opetuksia neljässä evankeliumissa.
LÖYDÄ tai ALOITA hengellinen tukiryhmä itsellesi ja muille.
SINÄ OLET ALOITTANUT ASKELEET RAAMATUN VÄÄRINKÄYTÖSTÄ TOIPUMISEEN JA POIS SAIRAASTA JA AHDISTAVASTA USKONNOSTA!
(Raamattusitaatit perustuvat tosiasiaan, että "pelastaa" tarkoittaa Raamatussa "vapauttaa".)
Lisäkeskusteluja askeleesta 3 voi löytää kirjastani Steps to Recovery from Bible Abuse seuraavissa opetuksissa:
Nro. 9: "KUINKA TULLA KRISTITYKSI" Joh.3:16-17; Room.10:9-13.
Nro. 10: "TOTUUS ON TEKEVÄ TEIDÄT VAPAIKSI" Joh.8:12-59.
Nro. 11: "MITÄ RISTIINNAULITSEMINEN SANOO SINUSTA" Room.5:6-11.
Nro. 12: "TOIVO JA JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUS" Room.6:4; 1 Piet.1:1-9 ja koko Matteus 28; Mark.16; Luukas 24 ja Johannes, luvut 20 & 21.

Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19