Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

20.9.10

Steve Lowe & Alan McArthur: Homofobiset kristityt

Ote kirjasta Onko minussa jotakin vikaa vai onko kaikki paskaa? Modernin elämän sanakirja. (Suomeksi toimittanut Kalle Haatanen) Atena Kustannus Oy 2006.

Etsiessään todellista polkua elämässään kristityt kysyvät usein itseltään: "Mitä Jeesus tekisi?" Ilmeisesti hän ei "tekisi juttuja puusta" tai "parantaisi sairaita". Sen sijaan hän kulkisi edestakaisin kävelykatua kantaen isoa plakaattia, jossa lukee JUMALA VIHAA HOMOJA.
Raamatun tulkinta siten, että "Jeesus oli kireä, fanaattinen sosiopaatti" on käymässä uskomattoman suosituksi maailman kasvavassa uskovaisten joukossa. Jopa uudelleen syntyneiden liikkeen etevin markkinointiosasto The Alpha Course (yli 1,5 miljoonaa brittiä on astunut sen ovista sisään) on nostattanut välihuutoja, kun perustaja Nicky Gumbel väitti, että Raamattu "tekee selväksi, että homot ja lesbot täytyy parantaa. Suosittelen kuitenkin voimakkaasti, ettette käytä sanaa 'parantaa' heille", hän varoitti kerran. "He inhoavat sitä sanaa!" Järkevä neuvo.
Kun tavalliset ihmiset selailevat Isoa Kirjaa, he huomaavat, että homovastaisia lausuntoja on melko vaikea löytää. Uuden Testamentin oletettu "Ei homoille" - viesti käytännöllisesti katsoen kiteytyy apostoli Paavalin kommenttiin Roomalaiskirjeessä 1:26-27, jossa hän puhuu harhauskoisten synneistä - "Jumala antoi heille häpeällisiä kiintymyksen tunteita" - ja tämäkin riippuu siitä, kuinka kääntää mysteerisen antiikin kreikan sanan arsenokoites (ja lupaan, että tämä on totta), joka voisi tarkoittaa "erityistä homoystävää" tai mahdollisesti "miespuolista temppelin prostituoitua" tai jopa "rikkaiden naisten gigoloa". Kas tässä vasta todellinen kiinteä kallio, jolle perustaa kiihkoilunsa.

Joillekin Raamattu on vain iso ja vanha kirja, joka kertoo homojen vihaamisesta; he löytävät jatkuvasti hätkähdyttäviä uusia lukuja, kuten sen, jossa Jeesus parannettuaan sairaat ja autettuaan köyhiä kerää yhteen opetuslapsensa ja kertoo heille, kuinka Jumalan armo koskee kaikkia - prostituoituja, köyhiä, spitaalisia, jopa puuhun kiipeäviä veronkerääjiä... Kuullessaan tämän opetuslapset pysähtyivät toviksi ja sanoivat hänelle: Entä homot, Herra? Jeesus kavahti ja sähähti: Voi ei, ei homot. En pidä heistä, hän saarnasi. En pidä heidän valkoisista liiveistään enkä heidän kiintymyksestään räikeään musiikkiin. Sitä paitsi olen kuullut korkeimmalta taholta, kaverilta tavernassa, että homomafia pyörittää Rooman valtakuntaa. Mies toisen miehen kanssa? Ei ikinä! Joka tapauksessa vielä spitaalisista...
Itse asiassa Jumalan Iso Paha Poika ei mainitse kertaakaan pyllyseksiä eikä mitään muutakaan homoihin liittyvää asiaa, ei edes kimppamasturbaatiota. On mahdollista, että hän suunnitteli pitävänsä Suuren Puheensa Homoja Vastaan heti pääsiäisen jälkeen. Tämä emme saa koskaan tietää.

Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19