Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

2.3.09

Itsesaastutuksesta sooloseksiin

Philippe Brenotin kirjassa Masturboinnin ylistys (Kani 2008), Anu Suomelan, Sexpo säätiön tutkimuspäällikön, kirjoitus, Suomalaista sooloseksiä.

Katolisen kirkon arvostetuin teologi Tuomas Akvinolainen (1225-1274) tuomitsi keskeytetyn yhdynnän ja masturboinnin helvettiin johtavana syntinä. Hänen syntihierarkiassaan ne olivat vakavampia tekoja kuin insestinen suhde omaan äitiin (Uta Ranke-Heinemann, Eunuchs for the Kingdom of Heaven, Penguin Books, 1992).

Moran rovasti Jacob Brothius katui synnintunnustuksessaan 1707 syvemmin onanointiaan kuin sitä, että hänellä oli tapana kähmiä samassa sängyssä nukkuvien pikkulasten sukupuolielimiä.

Keskeinen tiedonvälittäjä Suomessa oli 1800-luvulta lähtien Kodin Lääketieteellinen Käsikirja - Johdatus sisällisten ja ulkonaisten tautien tuntemiseen ja yksinkertaisimpaan parannuskeinoon, ynnä lyhyt Terveys- ja Lääkeoppi...
Nykylukijan Kodin Lääkärinkirjan teksti saa hymyilemään, mutta väitteillä on ollut järkyttävät seuraukset, jotka näkyvät vielä nytkin, runsaan sadan vuoden jälkeen. Lukuisat sukupolvet ovat kärsineet salatusta synnistään ja siirtäneet pelkonsa lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Seksuaalisuuteen liittyvät myytit, mutta etenkin syyllisyys on tehokas tapa rajoittaa kanssaihmisten tekemisiä ja kontrolloida kaikkein intiimeintäkin elämän aluetta. Moralistien lähtökohta on se, että he tietävät paremmin, mikä toiselle ihmiselle on tarpeen. Prostituoidut ja homot samoin kuin eläimeen sekaantujat ja itsesaastutukseen langenneet on historian kuluessa nähty sekä syyllisinä että uhreina, joita pitää joko rangaista tai parantaa.
Parin viime vuoden aikana prostituutio- ja homojen parisuhdelakeja käsittelevässä keskustelussa käytettiin samoja moralistisia äänenpainoja kuin aikanaan masturbointia kauhisteltaessa. Viime vuosikymmenien julkisessa diskurssissa homoseksuaalisuus on lopulta normalisoitu seksuaaliseksi suuntautumiseksi. Siihen ei enää liitetä sairauden, rikoksen tai epänormaalisuuden leimaa, vaan se hyväksytään elämän monimuotoisuuteen kuuluvana asiana.
Itsetyydytystä ei ole voitu normalisoida vastaavalla seksuaalisen suuntautumisen käsitteellä, koska miten tahansa suuntautuneet ja minkä tahansa ikäiset ihmiset harrastavat sitä. Itsesaastutuksen tilalle 1930-luvulla tullut termi "itsetyydytys", on sanana neutraalin positiivinen, mutta silti ilmeisen lähellä itsesaastutusta. Ehkä huumorintajuisessa käsitteessä sooloseksi on riittävästi positiivista ilmaisuvoimaa normalisoimaan ja tekemään itsetyydytyksestä arkipäiväinen asia. Sooloseksi on uuden seksidiskurssin termi, joka ilmentää seksuaalisuutta myönteisenä elämänvoimana, joka on ihmisen omassa vallassa. Termi kuvastaa ajattelua, jossa ihmisoikeuksia kunnioittavassa valtiossa sooloseksi kuuluu ihmisen kaikkein intiimeimpään elämänalueeseen eikä ulkopuolisille. Sellaisena se, kuten seksuaalisuus kokonaisuutenakin, nauttii sekä kansallisen perustuslain että Suomen allekirjoittamien kansainvälisten ihmisoikeussopimusten takaamaa yksityisyyden suojaa.

Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19