Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

23.7.06

VUOKRAISÄNTÄ JA HOMOT

(Kohtaus: Taivaallinen kiinteistötoimisto. Vuokraisännän liike-edustaja hra Gabriel astuu sisään, kultainen pasuuna toisessa kädessä ja lisää raportteja pieneltä Maa-planeetalta toisessa.)

Gabriel: Anteeksi, herra, uusi erä rukousgrammeja hurskaimmilta kristityiltänne.

Vuokraisäntä: (Kättä heilauttaen) Mitä tahansa he haluavat, Gabriel.

Gabriel: Kyllä, herra, he haluavat häätää kymmenen prosenttia vuokralaisistanne tuolla alhaalla. (Kohottaa kultaista pasuunaa) En ole koskaan koettanut osittaista häätöä. Yritänkö?

Vuokraisäntä: (Katsoo ylös) Mitkä kymmenen prosenttia, Gabriel?

Gabriel: Homot, herra. Hurskaat kristittynne sanovat tehneensä kaikkensa pitääkseen heidät poissa kouluistaan, toimistoistaan, kirkoistaan ja elämästään, mutta ilman menestystä. Joten heidän rukousgramminsa pyytävät teitä poistamaan homot maan päältä.

Vuokraisäntä: Hyvänen aika, Gabriel, tuo ei kuulosta kovin kristilliseltä. Luulin että heidän oli tarkoitus rakastaa lähimmäisiään.

Gabriel: Voi, kyllä he rakastavat, herra, jos heidän lähimmäisensä ovat samaa väriä, taloudellista luokkaa ja seksuaalista suuntautumusta.

Vuokraisäntä: Mutta mitä vahinkoa nämä homot tekevät?

Gabriel: Pelkäänpä ettette näe koko kuvaa, herra. Homot eivät yksinkertaisesti sovi suureen suunnitelmaanne. Tiedättehän, mies ja nainen? Sukupolvi sukupolven jälkeen? Tosiasia on, että homot eivät yksinkertaisesti lisäänny.

Vuokraisäntä: Luulin että siellä alhaalla oli jo tarpeeksi lisääntymistä.

Gabriel: Ja he suorittavat sanoinkuvaamattomia tekoja.

Vuokraisäntä: Murhia? Kidutusta? Tallaavat vuoriniittyjäni?

Gabriel: Sanoinkuvaamattomia seksuaalisia tekoja, herra.

Vuokraisäntä: Ai, tarkoitat että he ilmaisevat rakkauttaan toisiinsa eri tavoin.

Gabriel: (Vaivaantuneena) Todellakin, herra, jos nämä ihmiset olisivat automobiileja, heidät palautettaisiin heti. He ovat selvästi viallisia.

Vuokraisäntä: (Otsansa rypistäen) Viallisia, Gabriel?

Gabriel: Täsmälleen, herra. Jokin olennainen puuttuu, jokin elintärkeä vaihde on epäkunnossa. Hutiloidut johdot, löysä ruuvi... kuka tietää?

Vuokraisäntä: Mutta selvästi he ovat esimerkki huonosta työstä?

Gabriel: Voi ehdottomasti, herra. Ja he eivät totisesti ansaitse sotkea teidän pientä sini-vihreää planettajalokiveänne minuuttiakaan kauempaa. (Kohottaa pasuunan jälleen) Häädänkö heidät nyt?

Vuokraisäntä: (Hitaasti) Ja kuka teki nämä epätäydelliset tuotteet, Gabriel?

Gabriel: No, te teitte tietenkin, mutta... (Hän laskee pasuunan äkillisessä tyrmistyksessä) Hyvä te, herra, en tarkoittanut pilkata. Annateko siis heille anteeksi?

Vuokraisäntä: (Hymyillen) Viisas filosofi sanoi kauan sitten, Gabriel, että jos minä tein nämä syntiset, se en ole minä jonka pitäisi antaa anteeksi heille, vaan he joiden pitäisi antaa anteeksi minulle.

Gabriel: No, olen varma että homot ovat iloisia kuullessaan suvaitsevaisuudestanne ja anteliaisuudestanne, herra.

Vuokraisäntä: Homot? Minä puhuin hurskaimmista kristityistäni.

Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19