Sivut

Blogin uusi teemalaulu: Lord of the Lost - noituLOVEr (= Love Revolution!), lyriikkavideo


Sananen Markolta

Sinä konservatiivinen kristitty, joka ehkä eksyit tänne, ennen
kuin edes harkitset arvostella, harkitse seuraavaa: Voitto Viron mietteitä uskosta!

Kuten
Gandhi sanoi: "Pidän Kristuksestanne. En pidä kristityistänne. He ovat niin erilaisia kuin Kristuksenne."

- Rakas Jeesus, varjele minua seuraajiltasi!

"Kristityt: aina kun sanotte, 'minä puhun vain totuuden rakkaudessa', mitä ihmiset oikeasti kuulevat on: 'Minä olen mulkku.' Joten lakatkaa sanomasta niin. Paitsi jos olette. Siinä tapauksessa jatkakaa... kai." - John Shore

Suvaitsevaisuus on minulle itseisarvo, mutta suvaitsemattomuuden suvaitseminen on älytön vaatimus; minä en ole tekemisissä negatiivisten ihmisten ja suuntausten kanssa! (Katso alla "Suvaitsevaisuusparadoksi"!) En hyväksy ainuttakaan lahkoa, joka ei hyväksy minua, ehdoitta.
Tämä blogi ei ole pyhimyksiä eikä lampaita varten.

Olen pahoillani jos asenteeni tuntuu kärkevältä, mutta minä olen jo kauan sitten saanut tarpeekseni vastustajiemme argumenteista, enkä koe kutsumuksenani yrittää "ymmärtää" tai "keskustella"; heille minulla ei ole mitään sanottavaa.

Niin maailmankatsomukseni kuin ennen kaikkea elämäni ja elämän asenteeni on kokenut valtavia mullistuksia 2015 vuoden lopusta alkaen, josta voit lukea blogissani Resurget Sol Fugiens: Minun tieni.
Tämä blogi alkoi puhtaasti kristilliseltä pohjalta, ja useimmat kirjoitukset käsittelevätkin kristinuskoa: kaikki mahdolliset kysymykset sen pohjalta on varmasti käsitelty!
Sitten hylkäsin ensin kristinuskon vakaumuksenani ja laajensin kirjoitusten näkökulmaa - myönnän, että tarkoituksella myös hiukan provokatiiviseen suuntaan;
nyt olen kääntynyt buddhalaisuuteen, eikä kristinusko enää kiinnosta minua millään muotoa. Se ei tietenkään tee tyhjäksi tekemääni työtä, jos se voi olla avuksi jollekin.
Sitä paitsi puolisoni kanssa käymme joka tapauksessa Sateenkaarimessuissa, ei se ole pois suljettua. Nykyään on vaikeaa keksiä uutta sisältöä tähän blogiin, jonka aihe on niin spesifinen.

Yhteydenotot kommentoimalla mitä tahansa kirjoitusta tässä blogissa: henkilökohtaisia viestejä en tietenkään julkaise. Muista e-mail osoitteesi, jotta voin vastata jos niin haluat! Ja luonnollisesti ainoastaan asiallisia ja ystävällisiä viestejä, kuten kuka tahansa ajatteleva ihminen ymmärtää!

19.4.05

ASKEL 6: KOHTAA SINUA VASTAAN KÄYTETTY RAAMATTU

Opi tosiasiat homoseksuaalisuudesta ja Raamatusta. Totuus on tekevä sinut vapaaksi.

Johannes 5:39, 8:32: Jeesus sanoi, "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta... Ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
Jeesus osoitti usein kuinka Raamattua oli käytetty väärin loukkaamaan ihmisiä. Katso Matteus 5:17-48. Tässä Jeesus sanoi, että hän oli tullut täyttämään Lain, ei että hän oli tullut pakottamaan sinut pitämään Lain! Tässä kohdassa Jeesus korjasi useita erehdyksiä Vanhassa Testamentissa, sanoen toistuvasti, "te olette kuulleet sanotuksi, mutta minä sanon teille". Asiat, jotka Jeesus korjasi, perustuivat lainauksiin Raamatusta. Jeesus korjasi erehdyksiä Raamatussa.
Jeesus vietti suurimman osan aikaansa käsitellen hyväksikäyttävää ja ahdistavaa uskontoa ja osoittaen, kuinka hän oli tullut korvaamaan lain rakkaudella. Hän opetti opetuslapsiaan ajattelemaan objektiivisesti ja loogisesti heidän suhteestaan Jumalaan ja toisiin ihmisiin.
"Todistuksen taakka" koskien Raamatun homojen tuomitsemista ja torjuntaa, on niiden päällä, jotka käyttävät virheellisesti käännettyjä ja yhteydestään irrotettuja tekstikatkelmia satuttamaan ihmisiä, joita ei tarkoitettu alkuperäisissä teksteissä. Minua on usein pyydetty todistamaan, että Raamattu ei tuomitse homoseksuaaleja. Tuo kysymys on väärinpäin.
"Homoseksuaalille" ei ole olemassa sanaa raamatullisissa kielissä. Raamatussa ei ole viittausta seksuaaliseen suuntautumiseen. Kuusi Raamatun kohtaa, joita käytetään homoja vastaan, ovat joko käännetty virheellisesti tai irrotettu oikeista, epäjumalanpalvelukselliset uskonnolliset käytännöt tuomitsevista puitteistaan, ja sovitettu virheellisesti samaa sukupuolta oleviin ihmisiin, jotka rakastavat toisiaan. Raamattu ei missään tuomitse rakkautta, kiintymystä tai seksiä toisiaan rakastavien ihmisten välillä. Sanaa "seksi" ei ole Raamatussa.
Kun jakeita joita käytetään tuomitsemaan ihmisiä heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi, tutkitaan huolellisesti yhteydessään ja hyväksytyin akateemisen tutkimuksen ja logiikan metodein, ei ole olemassa todisteita, että Raamattu sanoo homoseksuaalien olevan pahoja ja Jumalan vihaamia ja torjumia. Raamatussa ei ole todistetta sen puolesta, että Jumala torjuu homot. Syyte homoja ja lesboja vastaan "kumotaan todisteiden puutteessa."
Jumala ei koskaan maininnut homoseksuaaleja tai mitään seksuaaliseen suuntautumiseen liittyvää asiaa. Jos seuraat Jeesusta, hyväksyt kaikki tasavertaisesti. Jeesus on todiste, että Jumala rakastaa ja hyväksyy kaikki ihmiset, sinä mukaan lukien.
Lisäkeskustelua askeleesta 6 voi löytää kirjastani Steps to Recovery from Bible Abuse seuraavissa opetuksissa:
Nro. 21: "GAY PRIDE-PÄIVÄ SODOMASSA" 1 Moos.19:1-11, 38:1-30.
Nro. 22: "MUTTA ENTÄ LEVITICUS?" 3 Moos.18:19-22, 20:9-13; sananlaskut 6:16-19.
Nro. 23: "TOTUUDEN LÖYTÄMINEN PAAVALILLA" Room.1:16-2:1.
Nro. 24: "HOMOSEKSUAALISET HAAMUT" 1 Kor.6:9-10; 1 Tim.1:9-10.

Ei kommentteja:


Magnus Enckellin alttaritaulu Tampereen Tuomiokirkossa: huomaa miespari käsi kädessä!
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä."
Joh. 15:18-19